Nový diaľničný úsek pri Žiline už slúži motoristom

Nový diaľničný úsek pri Žiline už slúži motoristom

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v závere januára uviedla do ostrej prevádzky nový diaľničný úsek D1 pri Žiline. Ide o trasu Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka spolu s diaľničným privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka. Okrem toho, že nová cesta motoristom skráti čas jazdy o 15 minút, bude zároveň slúžiť ako južný obchvat Žiliny.

Odľahčí sa doprava na cestách 1. triedy

Vďaka novému úseku dlhému 11,32 km dlhého úseku sa podľa diaľničiarov podarí odľahčiť dopravu na cestách I/18 v lokalite Strážov a I/64 smerom na Rajec. Motoristom tiež prinesie vyšší komfort z jazdy, zvýši plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť premávky. “Zároveň sa zníži nehodovosť a hluk, čo zlepší kvalitu životného prostredia v priľahlých obciach i v meste Žilina,” upozorňuje NDS.

Súčasťou cesty sú dva tunely

Tunel Ovčiarsko je aktuálne so svojou dĺžkou, takmer 2,5 kilometra, najdlhším dvojrúrovým tunelom v prevádzke. Druhý tunel nesie názov Žilina, je dlhý bezmála 700 metrov. Dohromady je na úseku 218 stavebných objektov, vrátane deviatich mostov a dvoch estakád v celkovej dĺžke 3,7 kilometra.

Nový úsek D1, Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Úsek stavala štvorica firiem

Na výstavbe novej diaľnice sa podieľalo združenie stavebných firiem Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav. Dohromady na ňom pracovalo 1100 ľudí. Projekt, v celkovej výške viac ako 445 miliónov eur bez DPH, je spolufinancovaný . Zaujímavosťou je, že na cestu použili dohromady viac ako 61.000 ton asfaltu.

Diaľničný privádzač do Žiliny začína tesne pred diaľničnou križovatkou Lietavská Lúčka. Po 2,5 km sa na svojom konci napája na už existujúci úsek cesty I/64 v križovatke Solinky v Žiline.

Južný obchvat mesta Žilina prináša obyvateľom južných častí ako Solinky, Vlčince, Bánová, Hliny, Bytčica alebo Bôrik výhodnejší vjazd do mesta cez diaľnicu. “Dopravnú situáciu v meste Žilina zlepšíme aj vybudovaním spojovacej vetvy v okružnej križovatke Solinky (bypass) a realizáciou úprav cesty prvej triedy I/64, čím bude doprava plynulejšia,” uvádza NDS.

Tranzitná doprava nad 7,5 tony zostane zatiaľ vedená ako doposiaľ. Dopravné značenie osadené na začiatku úseku zakáže vjazd týmto nákladným vozidlám na diaľnicu. Na zmeny dopravnej situácie v oblasti vodičov upozorní premenné dopravné značenie.

Zostaňte s nami v spojení aj na Facebooku Instagrame   

                                                                         Váš tím AiCES,                                                                                                Ing. Hudec Rastislav, člen správnej rady AiCES

Najnovšie články:

AiCES-školenia-tútorstvo-s-nami-sa-nestratite-metodicka-pomoc-infocentrum-tic