
Sme zatvorení. Pracovať na 100 % však nie je problém. Práca v infocentre sa nájde vždy
Zatvorené dvere nemusia zodpovedať aj nulovej práci. Aj keď to tak nevyzerá, práce môže byť vždy dosť. Na čo sa zamerať v dobe zatvorených prevádzok? Možností je naozaj veľa.
Aktualizujte
Aktuálna situácia nahráva online sfére a celkovo sa aj náš život čoraz viac obracia na dopytovanie cez internet. Skontrolujte si v prvom rade údaje o vašich prevádzkach a nezabudnite ich pravidelne aktualizovať. Informácii je na internete mnoho, no kvalitný a pravidelne aktualizovaný obsah sa bude vždy zobrazovať na popredných pozíciách. Urobte tak preto maximum, aby ste vyšli z tohto “boja” víťazne a po akom takom návrate turistov nezostali zaskočení. Teraz je ten správny čas zapracovať na online sfére. Viacej voľného času na tieto úkony už asi nebudete mať.
Pracujete s databázami?
Práca s databázami prináša výhody. Aj keď si mnohí myslia, že GOOGLE vie všetko, mýlia sa. Google taktiež potrebuje aktuálne informácie a to pravidelne. Môžeme povedať že vzhľadom na obrovský podiel informácií sa Google stáva do istej miery nedôveryhodný zdroj. A to práve kvôli neaktuálnym informáciám. Vybudovaním vlastnej databázy, či už v exceli, wordprese či na papieri, ktorá bude vždy aktuálna (vďaka vám) budete mať vždy náskok. Overená informácia má v pravej chvíli nevyčísliteľnú cenu pre každého návštevníka.
Plánujte
Máme si plánovať sezónu? Určite! Plánovanie sezóny, či už letnej alebo zimnej je vhodné robiť už v dostatočnom predstihu. Teda letnú sezónu v zime a zimnú v lete. Veľmi dôležitým prvkom práce je práve dôkladné plánovanie. Vhodným načasovaním si viete uľahčiť vašu prácu, no čo je dôležitejšie, viete sa na ňu lepšie pripraviť a zároveň čeliť rôznym nepredvídateľným situáciám.
Mnohým z vás určite napadla otázka, ktorá sa možno predtým nikdy nevyskytovala. Čo máme plánovať, keď pri súčasnej dobe s COVID-19 nie je nič isté? Nevyjde naša práca “navnivoč”?
Takže najprv odpoveď k druhej otázke. Žiadna práca nevyjde navnivoč. Každou skúsenosťou získavate nové poznatky a utužujete si prácu s vašimi kolegami. Aj keď by váš plán náhodou nevyšiel, použiť ho môžete predsa aj neskôr.
A teraz k prvej otázke. Všetci už dokonale poznáme aktuálnu situáciu a pravdou je, že svetlo na konci tunela ešte nevidieť. Jedno je však isté. Pokiaľ to podmienky čo i len trochu dovolia, návštevníci budú doslova hladní po objavovaní nových vecí a výletoch. Pobyt v prírode ešte nikoho neomrzel, tak prečo sa nezamerať práve na túto oblasť?

Dajte hlavy dokopy, spravte si v kolektíve brainstorming a vymýšľajte s kolegami novinky, ktoré by potešili aj Vás. Skúste sa zamerať na veci, ktoré vám v meste chýbajú, prípadne ako by sa mohli vylepšiť.
Máte v meste park, lesopark či rekreačnú zónu? Zamerajte sa práve na tieto lokality, do ktorých aj v čase opatrení môžu návštevníci zavítať. Skúste si premyslieť plán, pre akú vekovú skupinu by ste mohli vymyslieť podujatie, prehliadku či výklad o histórií v prírode. Je to vhodné miesto pre rodiny s deťmi, seniorov či tínedžerov?Možností je naozaj dosť, stačí len chcieť.
Načúvajte
Koho? No predsa klientov, návštevníkov i domácich. Tí najlepšie vedia, čo chcú, čo potrebujú a čo im chýba. Často práve oni prichádzajú s nápadmi či podnetmi, ktoré by vylepšili Vašu ponuku služieb. Sú to oni, ktorí trávia v regióne svoj voľný čas a hoci sa nám nie vždy páči ich kritika, tá môže byť tiež veľmi prospešná. Naozaj stačí len načúvať a porozmýšľať, čo a ako by sa dalo vylepšiť.

Nemáte e-shop?
Rok 2020 prial e-shopom. Aj keď to znie možno zvláštne, aj informačné centrá si môžu zriadiť e-shop a predávať svoje produkty. Pýtate sa a čo by sme predávali? Zákazníci sú rôzni. To, čo sa vám zdá ako tovar, ktorý by ste si cez e-shop nekúpili, iní zákazníci by ho brali všetkými desiatimi. Nepozerajte sa na svet len z vašej pozície. Medzi populárnymi produktami, ktoré by končili v košíkoch zákazníkov, by určite boli populárne nula-eurové bankovky, wander card, či turistické známky. Každý e-shop musí nejako začať. Je len na vás, čo by ste postupne pridali do sortimentu.
Nepremárnite tieto mesiace a dôkladne sa pripravte na časy keď bude lepšie, tak aby ste počas sezóny nezostali zaskočení. Tak ako hovorili naši predkovia: ,,leto sa ťa opýta, čo si robil v zime”
Zostaňte s nami v spojení aj na Facebooku a Instagrame
Váš tím AiCES, Ing. Rastislav Hudec, člen správnej rady AiCES
Najnovšie články:
- COVID–19: Ohrozenie aj príležitosť pre TIC a AiCES
- Ako funguje COVID automat a kedy by sa mohli otvoriť infocentrá?
- Nový diaľničný úsek pri Žiline už slúži motoristom
- Požiadali ste už o štátnu pomoc v čase pandémie?
- Ako vznikali infocentrá na Slovensku?