Na čo sa zamerať v dobe zatvorených prevádzok? Možností je veľa

Na čo sa zamerať v dobe zatvorených prevádzok? Možností je veľa

Sme zatvorení. Pracovať na 100 % však nie je problém. Práca v infocentre sa nájde vždy

Zatvorené dvere nemusia zodpovedať aj nulovej práci. Aj keď to tak nevyzerá, práce môže byť vždy dosť. Na čo sa zamerať v dobe zatvorených prevádzok? Možností je naozaj veľa.

Aktualizujte

Aktuálna situácia nahráva online sfére a celkovo sa aj náš život čoraz viac obracia na dopytovanie cez internet. Skontrolujte si v prvom rade údaje o vašich prevádzkach a nezabudnite ich pravidelne aktualizovať. Informácii je na internete mnoho, no kvalitný a pravidelne aktualizovaný obsah sa bude vždy zobrazovať na popredných pozíciách. Urobte tak preto maximum, aby ste vyšli z tohto “boja” víťazne a po akom takom návrate turistov nezostali zaskočení. Teraz je ten správny čas zapracovať na online sfére. Viacej voľného času na tieto úkony už asi nebudete mať.

Pracujete s databázami? 

Práca s databázami prináša výhody. Aj keď si mnohí myslia, že GOOGLE vie všetko, mýlia sa. Google taktiež potrebuje aktuálne informácie a to pravidelne. Môžeme povedať že vzhľadom na obrovský podiel informácií sa Google stáva do istej miery nedôveryhodný zdroj. A to práve kvôli neaktuálnym informáciám. Vybudovaním vlastnej databázy, či už v exceli, wordprese či na papieri, ktorá bude vždy aktuálna (vďaka vám) budete mať vždy náskok. Overená informácia má v pravej chvíli nevyčísliteľnú cenu pre každého návštevníka.

Plánujte

Máme si plánovať sezónu? Určite! Plánovanie sezóny, či už letnej alebo zimnej je vhodné robiť už v dostatočnom predstihu. Teda letnú sezónu v zime a zimnú v lete.  Veľmi dôležitým prvkom práce je práve dôkladné plánovanie. Vhodným načasovaním si viete uľahčiť vašu prácu, no čo je dôležitejšie, viete sa na ňu lepšie pripraviť a zároveň čeliť rôznym nepredvídateľným situáciám.

Mnohým z vás určite napadla otázka, ktorá sa možno predtým nikdy nevyskytovala. Čo máme plánovať, keď pri súčasnej dobe s COVID-19 nie je nič isté? Nevyjde naša práca “navnivoč”?

Takže najprv odpoveď k druhej otázke. Žiadna práca nevyjde navnivoč. Každou skúsenosťou získavate nové poznatky a utužujete si prácu s vašimi kolegami. Aj keď by váš plán náhodou nevyšiel, použiť ho môžete predsa aj neskôr.

A teraz k prvej otázke. Všetci už dokonale poznáme aktuálnu situáciu a pravdou je, že svetlo na konci tunela ešte nevidieť. Jedno je však isté. Pokiaľ to podmienky čo i len trochu dovolia, návštevníci budú doslova hladní po objavovaní nových vecí a výletoch. Pobyt v prírode ešte nikoho neomrzel, tak prečo sa nezamerať práve na túto oblasť?

Veľmi dôležitým prvkom práce je dôkladné plánovanie. Vhodným načasovaním si viete uľahčiť vašu prácu, no čo je dôležitejšie, viete sa na ňu lepšie pripraviť.

Dajte hlavy dokopy, spravte si v kolektíve brainstorming a vymýšľajte s kolegami novinky, ktoré by potešili aj Vás. Skúste sa zamerať na veci, ktoré vám v meste chýbajú, prípadne ako by sa mohli vylepšiť.

Máte v meste park, lesopark či rekreačnú zónu? Zamerajte sa práve na tieto lokality, do ktorých aj v čase opatrení môžu návštevníci zavítať. Skúste si premyslieť plán, pre akú vekovú skupinu by ste mohli vymyslieť podujatie, prehliadku či výklad o histórií v prírode. Je to vhodné miesto pre rodiny s deťmi, seniorov či tínedžerov?Možností je naozaj dosť, stačí len chcieť.

Načúvajte

Koho? No predsa klientov, návštevníkov i domácich. Tí najlepšie vedia, čo chcú, čo potrebujú a čo im chýba. Často práve oni prichádzajú s nápadmi či podnetmi, ktoré by vylepšili Vašu ponuku služieb. Sú to oni, ktorí trávia v regióne svoj voľný čas a hoci sa nám nie vždy páči ich kritika, tá môže byť tiež veľmi prospešná. Naozaj stačí len načúvať a porozmýšľať, čo a ako by sa dalo vylepšiť.

AiCES-pomoc-pri-smerovani-infocentier-www.aices.sk-školenia-tic
Potrebujete poradiť? Kontaktujte svojho tútora z AiCES

Nemáte e-shop?

Rok 2020 prial e-shopom. Aj keď to znie možno zvláštne, aj informačné centrá si môžu zriadiť e-shop a predávať svoje produkty. Pýtate sa a čo by sme predávali? Zákazníci sú rôzni. To, čo sa vám zdá ako tovar, ktorý by ste si cez e-shop nekúpili, iní zákazníci by ho brali všetkými desiatimi. Nepozerajte sa na svet len z vašej pozície. Medzi populárnymi produktami, ktoré by končili v košíkoch zákazníkov, by určite boli populárne nula-eurové bankovky, wander card, či turistické známky. Každý e-shop musí nejako začať. Je len na vás, čo by ste postupne pridali do sortimentu.

Nepremárnite tieto mesiace a dôkladne sa pripravte na časy keď bude lepšie, tak aby ste počas sezóny nezostali zaskočení. Tak ako hovorili naši predkovia: ,,leto sa ťa opýta, čo si robil v zime”                                                              

Zostaňte s nami v spojení aj na Facebooku Instagrame   

                                                                         Váš tím AiCES,                                                                                        Ing. Rastislav Hudec, člen správnej rady AiCES

 

Najnovšie články:

AiCES-školenia-tútorstvo-s-nami-sa-nestratite-metodicka-pomoc-infocentrum-tic